Het Vlaamse ministerie van landbouw trekt 200.000 euro uit voor de promotiecampagne van Jonagold en Conference in India. Dat heeft landbouwminister Joke Schauvliege bekendgemaakt. Het budget is toegekend aan het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM), dat eerder al werkte aan afzetbevordering van Conference op de Indiase markt. De ondersteuning van de introductie van Jonagold in India is nieuw.

Op dit moment voert BelOrta stevig campagne voor de introductie van Conference in India. BelOrta doet dit in samenwerking met minister Schauvliege, VLAM, SALK, het Departement Landbouw en Visserij en Flanders Investment & Trade. Begin november werd de Conference-peer voorgesteld op een persconferentie in Mumbai samen met de Bollywoodacteur Sonu Sood als ambassadeur. Hij zal samen met Celebrity-chef Ranveer Brar de peer vertegenwoordigen tijdens events, op sociale media en op tv. Aansluitend is een billboard- en reclamecampagne gestart, begeleid met proeverijen in winkels.
De afgelopen drie jaar is India een belangrijke bestemming geworden voor Belgische appels. Voor appels is het de vijfde exportbestemming.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 3 januari 2017 - 12:00