Eind 2017 is 60 procent van de Nederlandse aardappelen, groenten en fruit bij Jumbo Milieukeur-gecertificeerd. Dat maakt de retailer bekend in een persbericht. Op de vraag hoe groot het aandeel Milieukeur binnen het segment fruit is, kon Jumbo nog geen antwoord geven.

Eind vorig jaar maakte Jumbo afspraken met Greenpeace over de verduurzaming van het aanbod AGF in het schap volgens de richtlijnen van Milieukeur. Het streven is om het aandeel Milieukeur voor eind 2019 te laten uitgroeien tot 100 procent. Telers die voldoen aan de Milieukeur-eisen, hebben een gegarandeerde afname van hun product, mits het product aan de overige eisen voldoet, licht Jennita den Boer van Jumbo toe. “Voorlopig richten we ons alleen op Nederlandse producten, maar ook voor importproducten streven we naar een toekomst met Milieukeur”, aldus Den Boer.

Omdat nog niet alle telers van Jumbo gecertificeerd zijn, is het Milieukeur-logo nog niet terug te zien op de Nederlandse AGF-producten in de Jumbo-winkels. Wanneer het complete Nederlandse AGF-assortiment Milieukeur-gecertificeerd is, zal het logo op het hele assortiment zichtbaar zijn.

Dit bericht is geplaatst op maandag 18 september 2017 - 10:30