Net als Albert Heijn voert Jumbo nu ook een aanbieding met een combinatie van diverse soorten fruit. Gebaseerd op hun marktaandeel krijgt de helft van de consumenten nu bij binnenkomst in de winkel een aanbod voorgeschoteld van  drie of vier soorten fruit, verdeeld over citrus, hard- en zachtfruit. Beide supermarkten hanteren deze week een eenheidsprijs van € 4.
Daarbij kunnen de klanten van Jumbo drie verpakkingen kiezen uit een kilo Kanzi in de maat 65-75, een kilo mandarijnen, een schaaltje Marokkaanse frambozen of een pond druiven. Albert Heijn laat twee verpakkingen kiezen uit een kilo mandarijnen, een kilo kiwi’s, 400 gram druiven of een schaal met vier eetrijpe Conference. Die zijn door de leverancier in klimaatkamers zodanig voorgerijpt, dat de peren precies eetrijp in de winkel liggen.
Bij de losse appels blijft het prijspeil hoog, ook al vergeleken met bijvoorbeeld mineola’s. Deze lekkere sinaasappels kosten deze week ongeveer € 1. Jonagold, maar zeker Elstar ligt voor ruim € 2 per kilo in de schappen. Jumbo heeft nu Wellant als premiumras toegevoegd, afgaande op de prijs van bijna € 3 per kilo. Baas boven baas zijn de biologische appels, waarvan een kilo rode Topaz € 4 kost. De consument die hiervoor kiest, doet dat waarschijnlijk zeer bewust.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 6 februari 2018 - 20:50