Als gevolg van de Russische boycot ontstaan er tal van acties en stunts om het Nederlandse groente en fruit onder de aandacht van de consument te brengen. Zaterdag 13 september staan de NFO en Van Nifterik BV voor de deur van het Tweede Kamergebouw in Den Haag met een trekker en volle pluktrein om appels en peren uit te delen aan voorbijgangers.

Telers en medewerkers van The Greenery waren het afgelopen weekend te vinden op de Wereld Havendagen in Rotterdam. Een week eerder was een team van de afzetorganisatie al present op Bruisend Ginneken, een grootse braderie in Breda. Op beide evenementen konden bezoekers groenten en fruit kopen en inspiratie opdoen voor lekkere hapjes en recepten.

Een in het oog springende actie vanuit de retail was die van Jumbo. De supermarkt deelde vorig weekend aan iedere klant een gratis appel uit. Opvallend was wel dat dit bij een aantal filialen Junami-appels waren. Op de vraag waar deze appels vandaan komen, had de woordvoerster van Jumbo geen antwoord. 

Dit bericht is geplaatst op maandag 29 september 2014 - 14:04