De komende twee zaterdagen, 15 en 22 september, stellen 40 fruitbedrijven hun deuren open voor publiek in het kader van de Landelijke Fruitplukdagen. Bezoekers kunnen zelf fruit komen plukken en daarnaast zijn er op de bedrijven tal van andere activiteiten. Als initiatiefnemer ondersteunt de NFO de bedrijven met het zoeken van publiciteit door landelijke media te benaderen en informatie te verspreiden via defruitigste.nl en een leuke winactie op Facebook. Daarnaast heeft de NFO de deelnemende bedrijven voorzien van posters, flyers, fruitstickers en conceptpersberichten.

Tal van media hebben de publiciteit rondom de Landelijke Fruitplukdagen opgepikt, zodat een brede doelgroep wordt geïnformeerd. Websites die de plukdagen opgenomen hebben in hun agenda of nieuwsberichten, zijn onder andere: uitzinnig.nl, kiddowz.net, kiind.nl, go-kids.nl, groei.nl, kidsproof.nl, uitjes.nl, liefdevoorlimburg.nl, anwb.nl en rivierenland.nl.
Daarnaast zijn artikelen in de magazines Leef! (oplage 1,3 miljoen) en Buitenleven (reportage van 5 deelnemende bedrijven) geplaatst en verschijnt er op smulweb.nl een advertentie wanneer de bezoeker zoekt naar recepten met appel en peer.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 11 september 2018 - 18:26