Lidl is dit jaar Nettorama nipt voorgebleven in de strijd om de beste supermarkt als het gaat om groenten en fruit. De Duitse discounter wint deze onderscheiding van GfK voor het tweede jaar op rij en voor de zevende keer in totaal. Lidl scoorde onder de huishoudpanels van dit marktonderzoeksbureau hoge ogen vanwege de combinatie van een hoge waardering voor kwaliteit en zowel lage prijzen als scherpe aanbiedingen. Dat blijkt uit de toelichting die directeur Joop Holla van GfK Nederland gaf bij de prijsuitreiking. Achter Nettorama eindigde Albert Heijn als derde, een flinke stijging vanaf de zesde plaats in 2017.
De GfK-panels gaven de supermarkten over het algemeen een hogere waardering dan vorig jaar. Ze waardeerden bijna 6.900 bezoeken in week 25 en 26 op zes criteria. Daarvan noemt GfK aantrekkelijke aanbiedingen en lage prijzen als eerste en tweede. Op de derde plaats staan kwaliteit en versheid, gevolgd door een ruime keuze, de presentatie en de deskundigheid van medewerkers. Groente en Fruit wordt beschouwd als de belangrijkste productgroep binnen ‘vers’. Emté behaalde de hoogste waardering bij vlees, Jan Linders deed dat bij het brood.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 2 oktober 2018 - 17:43