Appels zijn nog altijd het favoriete fruit van de Duitse consument, op de voet gevolgd door banaan en sinaasappel. In 2013 kocht een Duits huishouden gemiddeld 19 kg appels. Dat is bijna een kwart van de totale fruitaankopen (86,7 kg). Op de tweede plaats van meest gekochte fruitsoorten staan bananen, met 16 kg. Sinaasappels sluiten de ranglijst van de top drie van populairste fruitsoorten met een aankoopvolume van 10 kg. Ten opzichte van 2012 kochten de Duitsers in 2013 iets minder fruit. Dat is voornamelijk toe te schrijven aan de hogere prijzen als gevolg van de kleinere oogst, aldus de German Landvolk Pressedienst.

Peren hebben een duwtje nodig om in de top 3 te komen. Om de Duitse perenconsumptie te stimuleren, met name die van Conference, loopt voor het tweede jaar de campagne: Conference. Altijd een goed idee!. De driejarige campagne is een project van Nederland en België en wordt mede gefinancierd door PT en EU. 

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 21 maart 2014 - 13:23