Voor appel wordt het vaakst reclame gemaakt in folders en digitale aanbiedingen van Duitse supermarkten. Jaarrond zijn er appelaanbiedingen. Het afgelopen jaar stond appel zelfs 24 weken op nummer 1 qua aantal aanbiedingen. Voor druiven en bananen wordt bijna jaarrond reclame gemaakt door de diverse supermarkten. Ook sinaasappels staan hoog in de ranglijst qua aantal aanbiedingen. Peren zijn het afgelopen jaar een plaats gezakt en staan nu pas op nummer 7 van de ranglijst. Dat komt doordat voor blauwe bessen juist meer reclame wordt gemaakt en deze de peren zijn voorbijgestreefd in de top-10.
Het aantal aanbiedingen voor biologisch fruit neemt de laatste jaren steeds meer toe. Inmiddels gaat het bij 12% van de fruitreclames om biologisch fruit.In deze analyse van het AMI zijn bijna 20.000 reclame-uitingen, zowel in gedrukte vorm als digitaal, van 50 supermarktketens verwerkt.

Bron: fruchtportal.de

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 17 maart 2020 - 15:27