De donatieactie van Team Agro NL is afgelopen vrijdag succesvol van start gegaan. De eerste uren werden al enkele duizenden euro’s gestort op de rekening van de nieuwe stichting. Team Agro NL heeft als doel de Nederlandse agrarische sector positief op de kaart te zetten. De initiatiefnemers willen een krachtig en structureel pr-offensief openen voor de sector en zo een antwoord geven op de negatieve beeldvorming in de media.
In januari is Team Agro NL opgericht door een groep boeren en boerinnen, met name uit de veehouderij. De stichting heeft wel als doel de hele agrarische sector te vertegenwoordigen. Ze hoopt dat alle 50.000 agrariërs in Nederland 50 euro doneren, zodat er een budget komt van 2,5 miljoen euro.

Nagenoeg gelijktijdig met dit initiatief lanceerde de NFO in januari de imagocampagne ‘de Fruitigste’. Deze campagne werd tijdens de NFO-ledenvergadering voorafgaand aan de Fruitteelt Vakbeurs in Houten door de leden goedgekeurd. De driejarige campagne heeft een totaalbudget van 300.000 euro. De komende maanden wordt door reclamebureau Food Cabinet gewerkt aan de ontwikkeling van een campagnesite, Facebookpagina, toolbox voor NFO-leden en invulling van workshops voor telers. In september, met de aanvang van de hardfruitoogst, is de kick off van de campagne.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 20 februari 2018 - 19:05