English Apples and Pears (EAP) heeft een nieuwe strategie gelanceerd met als doel het marktaandeel appels van eigen bodem in supermarkten op te krikken van 42 procent nu naar 60 procent in 2030. Volgens EAP-voorzitter Ali Capper zijn er grote mogelijkheden voor groei. “Met de juiste support van de overheid en retail kan ons marktaandeel toenemen tot 60 procent in 2030”, aldus Capper.
Het actieplan van EAP bestaat uit vier pijlers: immigratiepolitiek (arbeid), nieuwe teelttechnieken, investeren in wat consumenten willen en story-telling.
Een van de grootste uitdagingen van EAP is het tij van de dalende omzetvolumes te keren. De afgelopen drie jaar daalden de omzetvolumes met 5 procent. Belangrijkste oorzaak is de stijgende verkoop van sixpacks in plaats van grotere verpakkingen. Ook het kwaliteitsverschil tussen Brits product en dat van concurrenten zou een rol spelen.
Bron: englishapplesandpears.co.uk

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 9 oktober 2018 - 17:13