Tijdens de Fruit Logistica, die deze week van woensdag tot en met vrijdag plaatsvindt in Berlijn, vinden speciale acties plaats rond  de Conferencepeer. Op initiatief van de NFO en de handelsbedrijven Jan Timmermans & Zn, Jan Oskam BV en Hispa van der Staay BV zal een wandelende ‘perendame’ promotiemateriaal uitdelen. Dit gebeurt op woensdag en donderdag, de drukst bezochte beursdagen. Op deze manier worden de bezoekers, veelal handelaren en retailers, ervan doordrongen dat zij met Conference jaarrond kunnen beschikken over een goede peer.
Naast de promotie op de beurs, heeft de NFO in aanloop naar de Fruit Logistica aandacht gevraagd voor de Nederlandse peren, via een Conferenceartikel in de speciale Holland-editie van Fruchthandel Magazine. Daarnaast zijn advertenties geplaatst in de reguliere editie van Fruchthandel Magazine en staat er gedurende dertien weken een banner op de website www.fruchthandel.de. De genoemde promotieactiviteiten, gericht op de businesspartners, vullen de activiteiten van de EU-Conferencecampagne prima aan. De EU-campagne, die focust op Duitse consumenten, loopt nu voor het tweede jaar. In de consumentencampagne wordt, naast de promotie door proeverijen in supermarkten, ook Facebook ingezet. En met succes, gezien de vele likes. Ook de proeverijen pakken gunstig uit: supermarkten realiseren tijdens de proeverijdagen een verkoopstijging van zo’n 40 procent. Daarnaast is 95 procent van de consumenten enthousiast over de smaak van de Conference.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 4 februari 2014 - 19:42