Dankzij de EU-Conferencecampagne ligt de Conference steeds vaker in Duitse supermarkten. Deze campagne kwam tot stand op initiatief van de NFO.

Vanwege positieve ervaringen met de proeverijen op de winkelvloer, besloten twee grote Duitse ketens om dit voorjaar Conference centraal in te kopen. Dit houdt in dat alle winkels van deze ketens deze peer opnemen in hun assortiment. Dit is nog niet eerder vertoond.

Met campagnebudget worden ook verscheidene advertenties in retailbladen geplaatst. Deze advertenties stimuleren de retail tot een centrale inkoop omdat alle vestigingen deze aanbieding zullen moeten voeren. Duitse retailketens die ervaring hebben met de Conferenceproeverijen op de winkelvloer, zijn veelal positief. De proeverij zorgt voor een verkoopstijging van 30 tot 40 procent. Circa 95 procent van de Duitse consumenten waardeert Conference om zijn smaak.

NFO Productgroep Peer is content met dit resultaat, maar roept de Nederlandse exporteurs op de campagne zo goed mogelijk te benutten, en de relaties met Duitsland blijvend te versterken door het leveren van een goede kwaliteit Conference. 

Dit bericht is geplaatst op maandag 3 maart 2014 - 15:14