In het kader van de promotiecampagne Conference in Duitsland wordt vanuit Nederland promotie gemaakt op de Grune Woche in Berlijn (van15 tot 24 januari). Op deze consumentenbeurs met een verwacht bezoekersaantal van 500.000 worden in het Hollandpaviljoen gedurende tien dagen proeverijen met de Conference georganiseerd. De NFO levert een extra financiële bijdrage aan de standruimte. De Nederlandse inzending staat dit jaar in het teken van het EU-voorzitterschap onder het motto: Qualität wächst in Holland. Hoogtepunt is de minister-top, waar landbouwministers uit zeventig landen aan deelnemen.

Inmiddels zijn voor het seizoen 2015/’16 meer dan de helft van de 1.300 beschikbare proeverijen uitgevoerd in geheel Duitsland met een nadruk op het gebied Nordrhein-Westfalen. De EU-campagne wordt gecoördineerd door het GroentenFruit Bureau (Nld) en VLAM (België). Naast NFO en Frugi Venta wordt deze campagne verder mogelijk gemaakt met private bijdragen van Fruitmasters, The Greenery, Veiling Zuid-Limburg, Veiling Zaltbommel en de handelshuizen Oskam en Timmermans.
 

Dit bericht is geplaatst op maandag 21 december 2015 - 14:59