Onder de titel ‘Ich esse meine Conference Birne – knackig frisch oder mild-süß’ krijgen dit voorjaar de Duitse retailers en vakpers actief informatie over de voordelen van de Nederlandse Conference-peren. Juist ook in het voorjaar is de Nederlandse Conference ideaal om te verkopen. Dit Business-to-Business voorjaarsoffensief voert GroentenFruit Bureau uit in samenwerking met de NFO.

 

Na de eerste activiteiten op de Duitse beurzen Grüne Woche en onlangs de Fruit Logistica, komt de Conference in februari tot april driemaal uitgebreid aan bod met advertenties en artikelen in het handelsmagazine Fruchthandel Magazine. Op de handelswebsite www.Fruchtportal.de verwijzen advertenties en een informatieve site www.conferencebirnen.de naar de goede kwaliteit en de beschikbaarheid van Hollandse Conference. Het eerste van vier persberichten is onlangs naar de Duitse vakpers gestuurd. Thema’s die belicht worden zijn de goede bewaarbaarheid van de Conference, de beschikbaarheid van kwalitatieve Conference in het voorjaar en de twee kanten van deze peer: stevig en knapperig alsook zacht en zoet.

 

Duitse supermarktmanagers bezoeken Nederland

In maart van dit jaar bracht een delegatie van Duitse supermarktmanagers en inkopers in opleiding een bezoek aan Nederland. Tijdens dit bezoek werden zij onder andere gericht geïnformeerd over de goede eigenschappen van de Conference en bezochten zij een Conference teler in Fijnaart. Medio april wordt de Conference op een ludieke manier onder de aandacht gebracht van Duitse supermarktinkopers, –verkopers & category managers. Men wijst de oosterburen op de uitgekiende bewaring, de ‘kontrolierte klasse’ en natuurlijk de gebruiksmogelijkheden: de groene variant is lekker fris knapperig, de lichtgele variant is zachtzoet.

 

Dit bericht is geplaatst op Friday 23 March 2012 - 07:00