Abusievelijk stond er in de Nieuwsbrief van afgelopen dinsdag 3 november een foutieve foto bij het bericht over treinexport richting China. Zie hiernaast een juiste foto. In dit bericht volgt een fotoreportage over de treinreis. Via bijna 12.000 km spoor via de YuXinOu Railway reizen de Nederlandse Conference peren in de nabije toekomst van Rotterdam tot het Chinese Chongqing. Binnen 14 dagen komt de trein in China in, tegenover een reis van circa 6 weken als de peren met de boot gaan (zie foto hieronder). In een gezamenlijk onderzoek analyseerden WUR en Rabobank de ins en outs van treinvervoer naar China
Klik hier voor het nieuwsbericht van afgelopen dinsdag: Rusland nog bottleneck in treinvervoer naar China.

->> Klik hier voor een video over de YuXinOu Railway <<- De route wordt ook wel de ‘Silk Road’ genoemd. Van vroeger uit was, waar nu de plek van het treinspoor ligt, al een belangrijke handelsroute tussen West en Oost van de wereld

Reis per trein (rode lijn) en boot (blauwe lijn)

 

 

 

 

 

 

 

 

Koelcontainer voor transport van peren

 

 

 

 

Wachten bij Chongqing terminal

Op- en overslag van containers (links). Een nostalgisch plaatje van de oude Silk Road (rechts)

 

Dit bericht is geplaatst op donderdag 5 november 2015 - 09:28