Fruittelers kunnen nu zelf hun gezicht koppelen aan de eigen producten in de supermarkt. Op de Fruit Logistica gaf Frug I Com een voorproefje van deze app voor de smartphone. Niet door een QR-code, maar door de zogenoemde barcode scanning: het scannen van de streepjescode en het bijbehorende artikelnummer (GTIN of GLN) op de verpakking. De Facebility app combineert productinformatie en recepten van de website Veggipedia met informatie over de teler. Een foto met een kort verhaal van de teler over zijn passie voor het vak en de geschiedenis van het bedrijf zorgt voor een persoonlijke band met de consument. Deze aanpak biedt echter meer mogelijkheden. Zo is de traceability tot de consument geregeld en kan de app gebruikt worden voor aanvullende informatie in crisissituaties. Ook handelsbedrijven en afzetorganisaties kunnen zich aanmelden en hebben de mogelijkheid informatie voor deze app te organiseren.

Deze Facebility app is nog niet in de lucht, maar wordt pas verkrijgbaar als deze gevuld is met voldoende informatie over telers en handelsorganisaties. Zij die al een eigen GTIN- of GLN-code hebben, kunnen zich aanmelden bij Cindy Steffens; steffens@frugicom.nl . Telers met een eigen GLN-code kunnen via het KCB regelen dat hun eigen GLN wordt ingezet als vervanger van de KCB-code (aanduiding van verzender/verpakker). Ook is het mogelijk om het GlobalGap-nummer (GGN) te vervangen door de eigen GLN-code. Neem voor meer informatie contact op met Frug I Com ( info@frugicom.nl of met het secretariaat, tel. 06 5178 0236).

 

Dit bericht is geplaatst op Thursday 14 February 2013 - 13:30