De Conferencecampagne richting Duitsland is met het nieuwe afzetseizoen zijn tweede jaar ingegaan. De campagne die Nederland samen met België uitvoert, laat de Duitse consument op de winkelvloer kennismaken met Conference door middel van proeverijen in supermarkten. Het is belangrijk dat de sector nu voluit de mogelijkheden van de campagne benut.

Alle proeverijen die dit jaar in de campagne beschikbaar zijn, zijn voor twee jaar geboekt bij diverse Duitse retailketens. De proeverijen vinden de komende maanden plaats tot en met eind februari.

Met de retailketen is overeengekomen dat op het moment van de proeverijen

het product ook volop in de winkels beschikbaar is. Voor afzetorganisaties biedt de campagne dus goede mogelijkheden om de contacten met de retailketens te versterken en Conference onder de aandacht te brengen. Doelstelling moet zijn dat het, binnen de Duitse retailketens, niet alleen bij proeverijen blijft. Nee, daarna willen we dat Conference wordt opgenomen in het sortiment van de betreffende ketens. Rewe heeft voor het eerst besloten om Conference van oktober tot en met december op te nemen in haar sortiment als vervolg op hun winkelproeverijen. Dus hieruit blijkt dat de campagne het gewenste effect kan hebben.

Een campagne alléén, heeft geen zin. Een campagne heeft alleen toegevoegde waarde als afzetorganisaties er optimaal gebruik van maken en in Duitsland actief proberen om voor Conference vaste grond onder de voeten te krijgen. De trekkracht moet vanuit de afzetorganisaties komen. De campagne staat ten dienste van afzetorganisaties en kan alleen handvatten bieden om de trekkracht te optimaliseren dan wel te versterken.

Voor het vergroten van de afzetmarkt van Conference is een aantal markten in beeld. Ook verre markten zoals China. Deze potentiële markten zijn belangrijk, maar grote volumes zullen daar niet snel naar toe gaan. De grote volumes zullen we voorlopig moeten afzetten op de Europese markt. Bovendien willen we ook niet te afhankelijk worden van de Russische markt.  Dus benut de huidige campagne in Duitsland.

Siep Koning

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 8 november 2013 - 08:56