Deze winter neemt de NFO een besluit over het voorstel voor de imagocampagne ‘De Fruitigste’. NFO-kringbestuurder van Zuid-Holland Jan van Os uit Papendrecht geeft alvast zijn reactie op het voorstel: “In de dialoogsessies kwam duidelijk het belang van een goed imago naar boven. Wij hebben zelf ook een winkel en wat ik de consumenten mee wil geven is het belang van lokale producten. Mensen weten onvoldoende wat Nederlands fruit is. En consumenten gaan ervan uit dat biologisch altijd goed is. Er kleeft toch een negatief beeld aan de traditionele teelt. Alsof we maar klakkeloos en voor de lol spuiten. Mijn antwoord voor die consument is dat we alleen ingrijpen met gewasbescherming als het puur noodzakelijk is. Want de consumenten verwachten wel een gaaf en mooi stuk fruit. Je moet een eerlijk verhaal vertellen, maar de manier hoe je dit brengt daar moet je erg goed over nadenken. De media pikken snel negatieve dingen op. Een journalist kan heel snel iets kapot maken. Een imago is ook niet zomaar opgebouwd. Dat kost tijd, en is niet te koop! Wat de kosten betreft, als je wilt dat er iets gebeurt is dit wel de goede manier om het gezamenlijk op te brengen. Als we door deze campagne een transparanter beeld kunnen geven over onze sector, dan is een tientje per hectare (peer) eigenlijk niets.”

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 19 december 2017 - 17:15