De actie van fruitteler Herman Vereecken uit Vogelwaarde om zijn boomgaard open te stellen voor publiek om zo alsnog afzet te creëren voor zijn onverkoopbare appels, heeft geleid allerlei reacties in de media. Dagbladen en onder andere Hart van Nederland besteedden aandacht aan de actie. In NRC weidde Christiaan Weijts zijn wekelijkse column aan de appelproblematiek met een opvallend pleidooi voor Nederlands fruit in de supermarkten. Hij schrijft: “De supermarkt bepaalt wat wij op ons bord krijgen. Vereecken wil een landelijke regeling. “Dat je zegt: vanaf 15 september komt er Nederlands fruit in de schappen.” Eigen appels eerst. Grenzen dicht voor al die Braeburns, Royal Gala’s en andere op smaak gekweekte rassen, voorverpakt voor wie te lui is om af te wegen.” Lees de hele column op nrc.nl.
De NFO is benieuwd naar uw mening over het genereren van media-aandacht voor de fruitsector. Laat uw mening horen via de poll op nfofruit.nl.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 9 oktober 2018 - 17:14