De Elstar altijd raak tv-spot bereikte ruim 6,2 miljoen kijkers. Gemiddeld zag men de Elstar-reclame 2,4 keer. Het spotje werd van eind september tot eind oktober op RTL4 uitgezonden. Ten opzichte van vorig jaar zijn er bijna twee maal zoveel kijkers bereikt. Dat komt omdat dit seizoen de reclame gedurende vier weken verspreid over de dag werd uitgezonden, en niet in twee weken alleen rond RTL4 Weer. De promotie richt zich voornamelijk op gezinnen met kinderen. Van die doelgroep is circa de helft bereikt; dat zijn een miljoen kijkers. Uit een eerdere evaluatie bleek dat 16 tot 19 procent van de consumenten bekend is met de campagne. Van deze groep vindt gemiddeld een kwart dat de campagne het kopen van Elstar stimuleert. Leveranciers waarderen de campagne positief omdat het de afzet in het begin van het seizoen stimuleert en afnemers laat overschakelen op Nederlandse Elstar.

Dit bericht is geplaatst op maandag 9 december 2013 - 16:19