Uit de evaluatie van de campagne Elstar, altijd Raak blijkt dat ruim 3,2 miljoen mensen de tv-spotjes in september zagen. Van alle Nederlandse consumenten is 16 procent bekend met de campagne. Twee derde van deze consumenten vindt dat de campagne het kopen van Elstar stimuleert.

In Fruitteelt 48 meldde de NFO dat supermarkten telers inzetten om hun producten te promoten. Dit gebeurde bij sommige precies in de periode van de Elstar, altijd Raak campagne. Dit is niet toevallig. De NFO bracht in mei de Elstarcampagne onder de aandacht van de supermarkten. Zij ontvingen informatiemateriaal over de Elstar, over fruittelers, recepten, kistkaarten of stickers en het uitzendschema van de televisiespotjes. Van promotiematerialen voor in de winkel is beperkt gebruik gemaakt. Wel schonken redacties van supermarktbladen dus aandacht aan appeltelers, zoals u hebt kunnen lezen. Later volgde ook de Lidl met een opvallende appelreclame. De aandacht die wij bij de supermarkt hebben gevraagd, droeg dus bij aan de free publicity voor Elstar en de Hollandse appels in het algemeen.

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 7 december 2012 - 13:30