De Europese Commissie heeft deze week financiële steun van een miljoen euro toegezegd voor een driejarige Conferencecampagne. Daarmee is het initiatief van de NFO, verdubbeling van het campagnebudget, beloond. Met PT-budget en betrokkenheid van België (samen goed voor een miljoen euro) vroeg de NFO de Europese Commissie het bedrag te verdubbelen. De NFO realiseert nu dus in totaal een campagnebudget van bijna 2 miljoen euro. Deze promotie richt zich op consumenten in Duitsland, Nederland en België.

De Productgroep Peer is nauw betrokken bij de uitwerking. Eind 2012 zijn de eerste reclame-uitingen te zien. Dit sluit prima aan op de Nederlandse business to businesscampagne in Duitsland die dan net wordt afgerond.

De NFO zocht vorig jaar voor de Conferencepromotie samenwerking met de Vereniging Belgische Tuinbouwveilingen. Een aanvraag in 2011 bij de EU werd afgewezen doordat het promotievoorstel zich te veel op de retail richtte.

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 6 juli 2012 - 06:00