De NFO heeft een positieve reactie van de EU ontvangen op de subsidieaanvraag voor Conferencepromotie gericht op Duitsland, die afgelopen voorjaar op haar initiatief is ingediend. Deze bevestiging van de EU houdt in dat de Conferencecampagne de komende drie jaar in Duitsland kan worden voortgezet. De vorige campagnes hebben een stijgende export van Nederlandse en Belgische Conference tot resultaat. Ook de nieuwe campagne is weer een samenwerkingsverband tussen België en Nederland, uitgevoerd door het GroentenFruitbureau en het Vlaams Centrum voor Agro– en Visserijmarketing (VLAM). Wat deze subsidieaanvraag helemaal bijzonder maakte, is dat de NFO negen Nederlandse fruitexporteurs bereid heeft gevonden de campagne mee te financieren naast de eigen bijdragen van NFO en VLAM. Dit zijn Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zuid Limburg, Veiling Zaltbommel, Best of Four, Timmermans bv, Jan Oskam bv, Groda bv en Gebr. Van Blijderveen bv. Het totaal aangevraagde EU-subsidiebedrag betreft circa 1,3 miljoen euro, en is 80 procent van het totale campagnebudget. De definitieve hoogte van het bedrag staat vast zodra de handtekening vanuit de EU onder de toekenning is gezet, naar verwachting eind dit jaar. 

Dit bericht is geplaatst op Monday 24 October 2016 - 14:15