Een visite aan de fruitslingers met informatieve borden leidt de Floriadebezoekers vanaf de opening op 5 april over het buitenpaviljoen fruit (zie het fotoalbum in de digitale NFO nieuwsbrief van dinsdag 27 maart).

In het Huis van de Smaak wordt de bezoeker meegenomen in de fruitwereld. Door middel van productcampagnes voor Elstar, Conference en kleinfruit toont de Floriade product in een koelvitrine. Een promotiedame in het zachtfruitpak laat bezoekers op de vrijdag, zaterdag en zondag kleinfruit proeven en ze deelt een receptenfolder uit. Daarnaast wordt er met fruit gekookt in het kooktheater.

De fruitsector neemt ook deel aan ‘de Markt’. Elke Floriade week staat één product centraal in de marktraam Product van de Week. Gedurende zeven weken is fruit het product van de week, dat wordt getoond in een deels gekoelde stand. In week 23 is dit grootfruit, week 27 aubergine en kers, week 30 pruim, week 31 blauwe bes en framboos; week 32 rode bessen en braam, week 37 appel en week 39 peer.

De NFO regelt de standbemanning voor die weken. Zij zoekt ook sponsoren die product voor de kraam kunnen leveren aan Langfruit. Dit handelsbedrijf in Venlo zorgt voor verdere distributie en het bewaakt de kwaliteit. Geïnteresseerde leveranciers kunnen zich aanmelden bij NFO-medewerker Heleen Koenraads of 079 368 1300.

 

Dit bericht is geplaatst op maandag 24 oktober 2011 - 06:00