Staatssecretaris Martijn van Dam heeft in de Markthal in Rotterdam het startschot gegeven voor de campagne ‘Ga voor kleur’. De actie is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en wordt uitgevoerd door Food Cabinet. Doel van de campagne is dat meer Nederlanders de per dag aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit gaan consumeren.
Ondernemers in de agri- en foodsector worden aangemoedigd mee te doen met de actie door aan te haken met uitingen op social media en door mee te doen aan de ‘kleur van de week’.

Op de website van NAGF is een toolbox te vinden met daarin materialen en logo’s die ondernemers kunnen gebruiken op hun eigen kanalen. Ondernemers die berichten, video’s of foto’s posten kunnen deze linken onder vermelding van #gavoorkleur of @gavoorkleur. Ook kunnen ‘Ga voor kleur’-posts en –recepten worden gedeeld via de eigen online kanalen.
Binnen de campagne staat elke week een andere kleur groenten of fruit centraal. Deze week is paars de centrale kleur en staan groenten en fruit in deze kleur in de spotlights met onder andere tips en recepten. De komende weken staan groen (week 21), oranje (week 22), wit (week 23) en rood (24) in de picture. Het schema voor de weken erna zal nog worden aangevuld.

Bekijk ook het campagnefilmpje.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 16 mei 2017 - 19:46