De derde Fruitmasters Telersdag die 11 december plaatsvond, was met ruim 1.300 bezoekers, onder wie veel families, een drukbezochte dag. De leden werden in de afmijnzaal bijgepraat over nieuwe concepten waar Fruitmasters mee bezig is. Een hiervan is OER-fruit, een concept voor alle ‘vrije rassen’ in het hardfruitassortiment voor in het schap van de supermarkt. Achterliggende gedachte hierbij is: “De consument wil precies weten wat hij koopt en vooral ook van wie. Hij zoekt vers en goed fruit van een Nederlandse teler.” OER-fruit is het broertje van Zonnigfruit, waarbij Zonnigfruit voor zachtfruit en OER-fruit voor hardfruit staat. Voor meer informatie zie www.oer-fruit.nl (binnenkort online) en www.zonnigfruit.nl.

In een volgend nummer Fruitteelt volgt een artikel met meer informatie over het concept zoals een antwoord op de vraag wat de meerwaarde is voor de teler; kwaliteiteisen; promotie, etc.

Dit bericht is geplaatst op maandag 23 december 2013 - 13:37