De logistieke kosten van het aan huis bezorgen van online besteld fruit zijn enorm hoog. Dit stelde Marwin Dekkers van Verhuys.com, een online aanbieder van verse groenten en fruit, tijdens de tweede Fresh Online Pack Innovatiecirkel onlangs in Wageningen. “De bezorgkosten van een boodschappenmandje liggen tussen 10 en 12 euro. Aangezien een consument maximaal 4,50 euro per bestelling wil neertellen voor bezorgkosten, moet je de rest dus uit je marges zien te halen.”

Een andere uitdaging is volgens Dekkers dat vers vlees, verse vis en gesneden groenten en fruit onder een temperatuur van 5 oC moeten worden bezorgd. Samen met Wageningen UR en PostNL ontwikkelde Vershuys.com een speciale koelverpakking voor deze leveringen. “PostNL heeft hoge verwachtingen van de online foodmarkt. Wij delen die mening, vooral omdat jonge consumenten steeds meer kiezen voor kwaliteit en gemak. Daarom zien wij bijvoorbeeld mogelijkheden in afhaalpunten voor onze AGF-pakketten bij bedrijven of bij de kinderopvang. Er staat heel wat te gebeuren in online food!”

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 10 juli 2015 - 13:15