Deze winter neemt de NFO een besluit over het voorstel voor de imagocampagne ‘De Fruitigste’. In Fruitteelt 25 van zaterdag 9 december las u een korte reactie van fruitteler Arjan Lambregts uit Zevenbergschenhoek op het voorstel. Zijn complete reactie leest u hier: “Wat ik vind van het verbeteren van het imago van de sector? Het is hoog tijd dat daar aan wordt gewerkt. Daar zou iedere fruitteler iets aan moeten doen. Wij zelf hebben nu twee jaar deelgenomen aan de Landelijke Appelplukdag, en je merkt daar zeker effect van. De mensen die op ons bedrijf kwamen hebben geen enkele vraag gesteld over gewasbescherming of milieu. Die consumenten hebben vertrouwen in ons, en hebben gewoon genoten van het plukken en ons product. Het gaat erom hoe je de mensen bereikt die niet op zo’n plukdag komen. Die nemen nu alleen oneliners over uit de media. En kranten zoeken nu eenmaal niet automatisch goed nieuws op. Als er in de politiek of in de media over je gepraat wordt, is het goed dat mensen je kennen en weten wat je doet als sector. We hebben ook behoefte aan wat meer nuance en diepgang voor meer begrip van onze situatie als teler.
Het is erg gemakkelijk om nee tegen zo’n initiatief te zeggen, maar als iedereen op zijn stoel blijft zitten wordt het niks! En daar hoort nu eenmaal ook een eigen investering bij. Dat zie je ook aan clubrassen. Daar zijn telers het al gewend om te investeren in de eigen marketing. En als je jezelf of je product niet promoot, dan sneeuw je zeker onder. Maar we moeten dit natuurlijk wel slim aanpakken, en op de goede momenten zo effectief mogelijk doen. En vooral samen optrekken en van elkaar leren.”

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 12 december 2017 - 17:49