Deze winter neemt de NFO een besluit over het voorstel voor de imagocampagne ‘De Fruitigste’. In het kerstnummer van Fruitteelt las u in het artikel ‘Steek tijd en energie in je eigen verhaal’ de ervaringen van de Nederlandse Jagersvereniging met hun imagocampagne. Fruitteler Bertie Tijssen uit Batenburg gaf zijn reactie op het NFO-campagnevoorstel ‘De Fruitigste’: “Ik vind een imagocampagne voor de fruitsector een heel goed idee. We moeten inderdaad als sector laten zien wat voor een gezonde producten we telen. En ook wat we doen in positieve zin aan zaken zoals verduurzaming.
Als er nu publiciteit over de fruitsector is, is dat toch heel vaak negatief. En we hebben zeker behoefte aan een positief tegengeluid. Niet alleen qua duurzaamheid zoals Milieukeur, want er gebeurt nu veel op dat vlak. Maar ook over de positieve effecten van fruit op de gezondheid. Met een focus op het Nederlandse product. Dat de NFO daarvoor aan de leden een bedrag vraagt, vind ik heel begrijpelijk.
Zelf doen wij nu weinig aan promotie. En daarom vind ik het ook een heel acceptabele bijdrage. Als je het in het geheel van je bedrijfskosten ziet, is dit eigenlijk maar een heel klein bedrag voor wel een heel belangrijk doel.”

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 2 januari 2018 - 17:19