De leden van de Productgroepen Peer en Appel stemden, tijdens hun ALV die plaatsvond op de Fruitteelt Vakbeurs, in met de plannen voor 2016. Het productgroepen bestuur houdt de focus op kwaliteit, marktvergroting en promotie. Met de kwaliteitsmonitor in het winkelschap worden ketenpartijen scherp gehouden. Terwijl de totale appelverkoop daalt, is de Elstarverkoop gestabiliseerd. De visie van de productgroep is dat dit niveau enkel kan worden vastgehouden met een uniforme en goede kwaliteit. Ook zijn er verschillende onderzoeken gestart naar bijv. rotvoorspellingen en kwaliteitsbehoud. Vooral voor Conference is dit  belangrijk met het oog op de verre bestemmingen. Diverse nieuwe markten hebben inmiddels de grenzen geopend, maar het opbouwen van deze markten is niet eenvoudig. De gestegen export naar Duitsland toont aan dat de promotie daar positief effect heeft. Daarom richt de productgroep zich, in samenwerking met de handel, op een vervolg van deze campagne in ons grootste buurland.  Nieuw is de bijdrage voor de oogstraming, die zo samen met GroentenFruit Huis in stand kan worden gehouden. De contributie voor de productgroepen Peer en Appel voor 2016 is hetzelfde gebleven als de afgelopen 2 jaren.  

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 9 februari 2016 - 14:25