Een weddenschap tussen voetbalpresentator Wilfred Genee en zijn collega Johan Derksen was vorig jaar aanleiding voor de campagne Vullen of voeden. Genee ging de uitdaging aan om in minimaal vijftig voetbalkantines gezonde producten op de menukaart te krijgen en het is hem gelukt. Genee: “Meer groente en fruit in de voetbalkantines krijgen, is best lastig. Het is een revolutie die zeker tien, vijftien jaar gaat duren. Fruit bieden we vooral aan in de vorm van smoothies. We hebben vorig jaar twee smoothies ontwikkeld die erg populair zijn: de groene Hattrick en de rode Dribbel. Het grappige is dat kinderen normaal geen fruit, avocado of spinazie willen eten, maar stop je het in een smoothie samen met vers fruit, dan vinden ze het opeens wel lekker. Vandaar onze slogan ‘Wedden dat het lekker is’ voor de vervolgactie, waarin niet alleen voetbalkantines, maar ook andere sport- en schoolkantines worden uitgedaagd. Vet en zoet kunnen we niet weghalen. Dat moet je, zeker in deze fase, ook niet willen. Het gaat er vooral om dat je de keuze biedt om gezond of ongezond te eten.”

Dit bericht is geplaatst op maandag 21 december 2015 - 15:07