Een van de lezingen op de Kennisdag van vrijdag 23 november luidt: Met kwaliteit de consument verleiden. Als ondernemer kunt u er veel aan doen om de consument te verlokken tot het aankopen van uw product Op de Kennisdag krijgt u te horen hoe u dat kunt doen. Zo hopen de NFO, PPO en het PT, met hetgeen de Kennisdag te bieden heeft, u te verleiden tot deelname aan deze Kennisdag.

Of we op dit moment de consument voldoende verleiden, kunt u opmaken uit de resultaten van de kwaliteitsmonitor in het winkelschap die we sinds vorig jaar organiseren. Ik wil u uitnodigen om daar met ons over te discussiëren. Op de Kennisdag krijgt u ook een beeld van de internationale bewegingen van de appel- en perenmarkt; een onderwerp dat u niet mag missen bij de planning van de inrichting van uw bedrijf en oriëntatie op de toekomstige markt.

Kwaliteit telen vergt ook een optimale gewasbescherming. Hoe blijven we de bedreigende ziekten en plagen zo goed mogelijk de baas waarbij we tegelijk oog houden voor het milieu en een zo gezond mogelijk product voor de consument. Weersinvloeden gaan mogelijk een grotere rol spelen. Hoe kunnen we daar op anticiperen? Wordt ons klimaat droger en warmer of juist natter. In zeven jaar tijd kreeg de sector twee maal te maken met serieuze vorstschade. Neemt dit risico toe en hoe kunnen we ons daar beter tegen wapenen?

Op de infomarkt presenteren onderzoekers hun onderzoeksresultaten op posters en staan tientallen bedrijven klaar om een toelichting te geven op hun nieuwe producten en diensten. De Kennisdag voor de fruitteelt is elk jaar weer een dag waarop professionele fruittelers en ketenpartijen hun inzichten kunnen verbreden en elkaar kunnen ontmoeten.

Kunnen we u tot een bezoek aan de Kennisdag verleiden? De organisatoren: de NFO, het Productschap Tuinbouw en WUR-PPO Fruit, heten u van harte welkom!

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 16 november 2012 - 10:30