De Meiden van Fleuren verkopen dit jaar 10 tot 20 procent meer minitrees dan in 2012. Dat schat Corine Fleuren die samen met haar schoonzus Mieke Ebus-Fleuren, deze consumentvriendelijke vruchtboompjes verkoopt. Over aantallen wil Fleuren geen uitspraak doen, maar dat het om behoorlijke aantallen gaat is zeker. Veel minitrees verkopen zij in de kerstperiode als relatiegeschenk en steeds meer mensen kiezen ervoor in de winter een fruithaag met minitrees te planten.

Opvallend is de ‘fanclub’ die de minitree inmiddels heeft. “We krijgen van veel klanten later nog een mailtje met foto’s hoe de bomen het doen.’ De promotieactiviteiten zullen zeker bijdragen aan de populariteit van de boompjes. Naast het feit dat de dames actief zijn in de social media, stonden ze afgelopen jaar in allerlei bladen, op (consumenten)beurzen en sponsoren ze een minivoetbalteam en een minihockeyteam. Ook deden ze mee aan het project Kerngezond waarin bewegen en gezonde voeding voor kinderen centraal staan. “Het zou toch mooi zijn als we de appelconsumptie van één appel in de week kunnen verdubbelen”, aldus Fleuren.  

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 8 november 2013 - 09:20