Het nettoresultaat van The Greenery is uitgekomen op 1,4 miljoen euro. In 2011 was dit nog 1,9 miljoen euro. The Greenery wijdt het tegenvallende resultaat aan de strenge vorst en het donkere weer, extra kosten voor de invoering van het nieuwe automatiseringssysteem en het vertrek van een aantal leden in 2011.

De goede resultaten van de dochterondernemingen en deelnemingen (Hessing en Euro Pool Systems) droegen juist positief bij aan het nettoresultaat. Het bedrijfsresultaat, zonder de winst vanuit de deelnemingen, leed 1,7 miljoen euro verlies. Volgens The Greenery een verbetering, want het jaar daarvoor bedroeg het verlies nog 4 miljoen euro.

Chantal Oostvogels, productmarketingmanager bij The Greenery, doet geen uitspraak over het volume hard- en zachtfruit dat is aangevoerd en de bijbehorende omzet. The Greenery kiest ervoor deze informatie alleen met zijn leden te delen.

Het bedrijf voerde in 2012 een forse kostenbesparing door, maar aan de andere kant is er ook geïnvesteerd. Zo zijn begin 2012 de aandelen gekocht van Goeie Peer. Hiermee kocht het bedrijf onder meer de rechten van de rassen Sweet Sensation en Dazzling Gold.

 

Dit bericht is geplaatst op Thursday 11 April 2013 - 11:30