De gezamenlijke Conference-campagne van Nederland en België, mogelijk gemaakt door een subsidieaanvraag van de NFO bij de EU, was afgelopen vrijdag met een stand aanwezig op het DOGK-congres. Daar vond een proeverij plaats voor de honderden bezoekers van het congres. De reacties waren lovend: iets knapperig en heerlijk zoet, prima smaak. De slogan voor de Duitse markt onderschrijft dit: “Die leckere Birne aus Europa: Immer eine gute Idee”. Fruithandelaar Kees Oskam uit Utrecht gaf een toelichting aan de beursbezoekers.
Op het jaarlijkse Deutscher Obst & Gemüse Kongress (DOGK) troffen marktanalisten, handelaren en supermarktinkopers van AGF elkaar en wisselden zij ervaringen uit. De organisatie van het DOGK-congres was in handen van AMI en enkele partners. Het congres vond plaats in Düsseldorf.
Dit is het tweede jaar van de in totaal driejarige EU Conference- campagne. Naast proeverijen op handelsbeurzen, bestaat de campagne voor het grootste deel uit proeverijen op de winkelvoer. Dit najaar zullen meer dan duizend proeverijen worden georganiseerd bij diverse Duitse retailketens.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 27 september 2018 - 20:44