In september brengt de NFO, samen met de deelnemers uit de Trekkersgroep Elstar, de nieuwe oogst Elstar weer onder de aandacht. GroentenFruit Bureau houdt in 2012 opnieuw de campagne Elstar. Altijd raak!

Net als in 2011 zijn er medio september tv-billboards te zien op RTL. De omroep zendt deze gedurende twee weken ’s avonds uit voor en na het nieuws en weerbericht. De Elstarcampagne op tv bereikte vorig jaar een prima percentage van de doelgroepen. Van de vrouwen tussen de 20 en 49 jaar zag 58 procent de billboards gemiddeld 5,9 keer. 57 procent van de boodschappers met kind zagen de reclame gemiddeld 5,8 keer.

De campagne wordt ook afgestemd met de retailketens, zodat Elstar. Altijd raak! optimaal zichtbaar is op de winkelvloer. Elke supermarktketen kan daarbij het ontwikkelde beeldmateriaal en het logo gebruiken voor zijn eigen communicatiemateriaal, kist- of hoekkaarten. De dekvellen, die in 2011 over de kisten waren gespannen, kwamen onvoldoende op de winkelvloer terecht, en werden door winkelpersoneel van de grote supermarkten vaak als verpakking gezien. Of in 2012 tijdens de campagne nog dekvellen worden gebruikt, hangt af van de wensen van de supermarkten.

 

Elstar is ook te zien op de Floriade. In de ronde koelvitrine wordt deze appel naast zomerfruit en Conference tentoongesteld. In week 37, waarin appel het product van de week is, staat Elstar centraal.

 

De initiatiefnemers luiden de nieuwe oogst in met een kick-off moment.

 

 

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 20 april 2012 - 08:00