Gedurende de eerste twee weken van augustus kunnen bezoekers van het Huis van de Smaak op de Floriade houtig kleinfruit proeven. Ze staan deze week in lange rijen voor de frambozen en blauwe bessen van Nederlandse bodem. In week 32 krijgen zij rode bessen en bramen aangeboden. Veiling Zaltbommel en Blueberry World verzorgen in deze kleinfruitweken het product.

De NFO coördineert de uitvoering en bemensing van de productkraam waarin gedurende zeven weken fruit wordt aangeboden. Diverse afzetorganisaties en de NFO zijn de voornaamste sponsoren van het fruit. Door de vertraagde afrijping van steenfruit bleek het lastig voldoende kersen en pruimen beschikbaar te krijgen gedurende de geplande steenfruitweken in juli. Het lukte evenwel toch zodat de bezoekers er niets van merkten, die lieten zich het fruit goed smaken. De vele vrijwilligers die de kraam bemensen geven aan dat reacties van bezoekers positief zijn en dat de Floriade een uitstekend podium is om ons product aan te prijzen.

De zomerfruitcampagne, met folders en recepten voor het publiek, speelt zich dit jaar volledig op de Floriade af.

 

 

Dit bericht is geplaatst op donderdag 2 augustus 2012 - 12:30