Lidl brengt als een van de eerste supermarkten de paasdagen naar voren in de aanbiedingen. En zoals het de supermarkt met de beste agf-afdeling betaamt, speelt fruit daarbij ook een rol. Niet in de vorm van allerlei aanbiedingen, maar als verrassende ingrediënten in een gezond paasontbijt. Een goede supermarkt hoeft eigenlijk ook nauwelijks acties te voeren, tekende de Levensmiddelenkrant op uit de mond van de oprichter van Jumbo. Wie volgens hem veelvuldig actie voert, heeft zijn standaard sortiment niet op orde.

Maar dat zal niet de reden zijn dat het aantal aanbiedingen met fruit beperkt is. De goede telersprijzen laten minder ruimte over op de marge om scherpe prijzen te hanteren. Dat gebeurt dan ook met de goedkoopste appel Jonagold, bijvoorbeeld bij Plus voor € 0,99 per kg. Albert Heijn heeft Elstar afgeprijsd van € 1,99 voor € 1,49 per kg. Incidenteel is de duurdere Conference ook in de aanbieding, deze week bij Dirk voor € 1,70 per kg.

 

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 12 maart 2013 - 18:30