Albert Heijn is op zoek naar leveranciers van nieuwe producten die nog niet in de schappen van de supermarktketen te vinden zijn. Om kennis te maken met potentiële handelspartners organiseert AH twee podiumdagen waarop de leveranciers hun product kunnen presenteren. De dagen zijn met name bedoeld voor kleine leveranciers. Ook leveranciers van streekproducten zijn welkom. 

De podiumdagen zijn een nieuw initiatief van AH. Onlangs werd de top-30 van leveranciers al uitgenodigd door de winkelketen en vanaf januari worden per ‘categorie’ leveranciersdagen gehouden. Al deze initiatieven vervangen de landelijke leveranciersdagen die voorheen werden georganiseerd.
AH wil met deze nieuwe aanpak dichterbij de leverancier staan. Erik-Jan Mares, directeur Houdbaar en New Business bij AH: “Ons is verweten, terecht of niet, dat we afstandelijk waren. Daar willen we vanaf, de deuren gaan open”. Bovendien wil AH zich meer lokaal gaan onderscheiden. Dat betekent dat niet elke leverancier alle 850-900 AH-winkels hoeft te gaan beleveren. Er komt meer ruimte voor regionale producten.

De podiumdagen vinden plaats op woensdag 26 en vrijdag 28 november. Tijdens de dagen worden ook workshops gegeven over wat het betekent om aan Albert Heijn te leveren, bijvoorbeeld op het gebied van EDI en informatie op etiketten. Aanmelden kan tot donderdag 20 november via de website van AH.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 11 november 2014 - 19:18