Onder de noemer ‘Leef het boer’n leven’ is Albert Heijn een nieuw charmeoffensief gestart om de gunst van de consument. Klanten ontvangen bij besteding van 15 euro een boerderijmini, waarvan er 24 verschillende zijn. Hoogtepunt van de campagne is de Doe-als-een-boer-dag op zaterdag 11 oktober, waarop veertig boerenleveranciers van de supermarktketen hun bedrijf openstellen voor publiek.

Na de acties rond een winkeltje en een keukentje is dit de derde mini-actie die Albert Heijn organiseert. De boerenmini’s bestaan uit kartonnen uitdrukkaartjes, waarvan kinderen boerderijfiguren kunnen maken. Naast de figuurtjes zijn nog een speelplaat, bewaardoos en een kinderhuispak, waarmee kinderen in een wip zijn verkleed als boertje of boerinnetje, te koop. Bij online aankopen ontvangen klanten altijd minimaal zes boerenmini’s.

Doe-als-een-boer-dag
Onder de veertig boerenbedrijven die hun bedrijf openstellen in het kader van de Doe-als-een-boer-dag zijn twee fruitbedrijven. Het gaat om het bedrijf van I. Westeneng in Zeist en Fruithof Tack in Sint Gillis Waas, net over de Belgische grens bij Antwerpen. Op deze dagen vertellen telers over hun product en zijn er allerhande activiteiten op de bedrijven zoals een kruiwagenrace of boerenzeskamp.

 

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 16 september 2014 - 17:40