In Fruitteelt nr 37/38 van afgelopen zaterdag kon u in het katern Fruitteelt + dat over de online handel gaat, kennismaken met enkele bedrijven die vermeld staan op de site: fruit.startpagina.nl. De auteur Ank van Lier had echter nog een paar bedrijven gesproken over de vraag waarom ze op die pagina staan en wat het hen oplevert. Vanwege ruimtegebrek in Fruitteelt werden die reacties niet geplaatst. Daarom in deze Nieuwsbrief het vervolg: de reacties van Boxpall Benelux BV en van Perfect – Van Wamel BV.

Boxpall Benelux BV in Schalkhaar staat op de startpagina vermeld als:  www.boxpall.nl, in de rubriek Kunststof AGF-kisten.
Gilbert Mommertz: “Wij hebben een vermelding plus banner op de startpagina staan omdat wij, als marktleider in de fruitsector binnen ons segment, gewoon niet mogen ontbreken op een dergelijke site. Daar hebben we wel een bepaald bedrag voor over. Qua respons moeten we het echter niet van de startpagina hebben; het levert weinig op. Datzelfde geldt overigens voor adverteren via Google Adwords. Ik denk dat bedrijven als het onze het vooral moeten hebben van persoonlijk contact en wederzijds vertrouwen. Bij een dergelijk grote investering, die ook nog eens twintig of dertig jaar mee moet gaan, laat je je als teler niet leiden door een advertentie op internet. De meeste fruittelers kennen ons wel: we investeren liever in verdere verdieping van de persoonlijke contacten.”

Perfect – Van Wamel BV in Beneden-Leeuwen staat op de startpagina vermeld als: www.vanwamel.nl, in de rubriek Mechanisatie.
Joost van Rheen: “De fruitsector is de belangrijkste pijler onder ons bedrijf; daarom vinden wij dat we op een verzamelsite als fruit.startpagina.nl moeten staan. Het is echter moeilijk te beoordelen of deze vermelding extra omzet oplevert. Ook omdat de meeste telers ons toch wel kennen en ons dus sowieso wel weten te vinden. Desondanks vinden we het belangrijk om een goed visitekaartje achter te laten op internet. Sinds een half jaar hebben we daarom een nieuwe website waar telers terechtkunnen voor technische informatie en video’s van onze machines. Ook willen we de komende jaren meer gaan adverteren op het web; we zien dat ondernemers het internet steeds meer gebruiken om zich te informeren. Voor directe verkoop of handel leent ons product zich niet; wij willen het internet vooral gebruiken om onze naamsbekendheid in bepaalde gebieden te vergroten en ondernemers extra informatie te bieden.”

 

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 16 september 2014 - 17:56