De NFO stimuleert de afzet van Conference in Nederland en Duitsland. Dit voorjaar wordt Conference dankzij de EU-campagne gedurende twee weken gepromoot in Nederland. Van 24 maart t/m 6 april is Conference te zien op Rtl4 en SBS6, is er een Facebookwedstrijd en zijn er acties gericht op de geschreven pers. Om te zorgen dat de handel hier goed op inspeelt, heeft de NFO een informatiebrief voor de retail opgesteld en verspreid naar afzetpartijen. Zo kunnen afzetpartijen in deze periode met supermarkten acties organiseren.
 

Om te stimuleren dat de afzetpartijen de EU-campagne benutten voor meer export naar Duitsland heeft de NFO een handleiding opgesteld. Afzetpartijen kunnen (nieuwe) supermarktrelaties gratis proeverijen aanbieden en advertenties voor in hun consumentenbladen. Geïnteresseerde partijen kunnen tot medio april hun interesse doorgeven om deel te nemen aan campagnejaar 3 (seizoen 2014/’15). Uit de resultaten van het lopende campagnejaar 2 blijkt bij Duitse supermarkten de interesse voor Conference toe te nemen. De verkoop neemt toe tijdens de proeverijen op de winkelvloer. Zo hebben inmiddels enkele Duitse ketens dit voorjaar Conference voor het eerst vast in hun assortiment opgenomen.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 11 maart 2014 - 18:07