De NFO en het Fruitpact gaan samenwerken om de consumptie en daarmee de verkoop van Elstar en Conference te verhogen. Naast de bestaande campagnes Elstar altijd raak, en de Conference-campagne wordt nu ingezet op een betere positionering van de betere kwaliteit Elstar en Conference. 

Het eerste doel van het project is een proefketen op te zetten waarbij getoetst wordt of een herkenbare, goede kwaliteit Elstar of Conference in de supermarkt leidt tot een hogere consumptie.
Door de presentatie op schaaltjes of in zakken, begeleid door een eigen huisstijl, schapkaarten en website, wordt het fruit net onder de clubrassen gepositioneerd. Tevens zullen de telers te zien zijn op de verpakking samen met de slogan: Onze Beste.
Het fruit zal worden betrokken van een vaste groep telers, met wie NFO en Fruitpact afspraken maken over de pluk en bewaring. Daarnaast komen er centrale sorteerlocaties, een kwaliteitsregisseur en een regiegroep. Ook met de rest van de keten, leveranciers en de retail worden afspraken gemaakt. Er worden vergaande gesprekken gevoerd met Fruitmasters, Superunie, Smeding en Spar om de eerste proefketen in te richten. Fruitpact, PT en NFO financieren deze proefketen.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 29 oktober 2013 - 18:49