Het Nieuw-Zeelandse Turners & Growers, dat eigendom is van BayWa, wil in 2020 jaarlijks 20 miljoen dozen appels verhandelen. Dat is het dubbele van de huidige verkopen. Het nog beter commercialiseren van de huidige merken en het ontwikkelen van nieuwe rassen moeten bijdragen aan deze expansie. Dat laat Darren Drury, Executive General Manager Pipfruit, in een interview met Freshfruitportal weten.

Er zit nog geen nieuw ras in de pijplijn, maar het team van T&G is hard op zoek naar ‘the next big thing’, aldus de directeur. Hij constateert dat telers(organisaties) wereldwijd exclusieve rassen proberen te ontwikkelen in navolging van het succes van Jazz. Drury waarschuwt echter dat het succes van een ras niet alleen afhangt van de raseigenschappen, maar dat een sterke promotiecampagne minstens even belangrijk is. “De afzet van veel clubrassen ondervindt om twee redenen problemen. De eerste reden is dat er niet genoeg geïnvesteerd is in promotie en marketing en de tweede reden is dat het product niet voldoende onderscheidend is ten opzichte van andere rassen”, aldus Drury.

Lees het complete interview op www.freshfruitportal.com.

Dit bericht is geplaatst op Tuesday 1 July 2014 - 19:44