The Greenery gaat inzetten op langdurigere relaties met telers. Als onderdeel van haar nieuwe strategie vindt de afzetorganisatie het belangrijk dat beide partijen, binnen de wettelijke mogelijkheden, een langdurige commitment uitspreken naar elkaar. Op deze manier heeft The Greenery, bij het maken van afspraken met grotere retailketens, meer zekerheid over oppervlakken en volumes. Dit vergemakkelijkt het zakendoen geeft een woordvoerder aan. Nu committeren handelshuis en teler zich voor een periode van slechts één jaar aan elkaar.


Tijdens drie ledenbijeenkomsten van Coforta werd onlangs gediscussieerd over hoe deze meerjarige samenwerkingverbanden vorm zouden kunnen krijgen. Er is volgens The Greenery echter nog geen kant en klaar plan zoals in sommige media werd gesuggereerd. Ook is er op dit moment geen sprake van dat de uitbetaaltermijn aan telers wordt opgerekt. The Greenery gaat de komende maanden kijken hoe de strategische plannen verder kunnen worden uitgewerkt. Hiertoe gaat zij onder meer in overleg met de ledenraad.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 25 februari 2014 - 19:41