Ton Wortel (55) is door de raad van commissarissen benoemd als algemeen directeur van The Greenery. Wortel komt van buiten de groente- en fruitsector en werkte onder andere voor Mediamarkt-Saturn in Nederland en China, Marktkauf Nederland GMBH en Dirk van den Broek supermarkten. Het afgelopen jaar voerde Wortel op interimbasis een herstructureringsproject uit in Oekraïne, voor Metro Cash&Carry.

De nieuwe algemeen directeur heeft volgens The Greenery gedegen ervaring met operationeel procesmanagement en strategie-implementatietrajecten. “Zijn ervaring sluit uitstekend aan bij de kostprijsleiderschapsstrategie van The Greenery en hij heeft uitgebreide kennis en ervaring in de internationale retail. Hiermee kan hij The Greenery helpen om de focus op retail verder te versterken en tot waarde te brengen”, zo schrijft de afzetorganisatie in haar persbericht.
De komende periode focust Wortel op de verdere implementatie van de kostprijsleiderschapsstrategie in het bedrijf. Er wordt onder meer sterk ingezet op de groei in thuisverlading en de invoer van nieuwe werkmethoden op basis van het first-time-right principe. Wortel begint op 1 juli in zijn nieuwe functie en volgt oud-topman Philip Smits op, wiens honneurs de afgelopen tijd werden waargenomen door interim-directeur Okke Koo.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 10 juni 2014 - 18:17