De Facebook-actie in het kader van de Conference-campagne heeft het afgelopen seizoen vooral vrouwen van rond de zestig bereikt, tenminste in Nederland en België. De Duitse Facebook-pagina trok wel meer jongere bezoekers, maar ook daar bleek het lastig jongvolwassenen te bereiken.

Het GroentenFruit Bureau evalueerde onlangs de resultaten van de Facebook-pagina. De pagina Conference Peer heeft op dit moment ruim 2.300 likes, vooral afkomstig van Belgische liefhebbers. Het aantal Nederlandse fans is maar een derde van het aantal Belgische. Jongeren en volwassenen tot veertig jaar werden nauwelijks bereikt. De meeste acties werden gedaan door vrouwen in de leeftijdscategorie 56 tot 65 jaar.
In Duitsland bleek het eveneens moeilijk jongvolwassenen (22 tot 30 jaar) te bereiken, maar was er wel een goed bereik van jongeren (18 tot 22 jaar). De meest actieve leeftijdsgroep zijn echter de veertigplussers. In Duitsland zijn de mannen iets actiever op dit medium dan vrouwen.

De Facebook-pagina is sinds het seizoen 2013/’14 actief. Dit was het tweede seizoen van de driejarige Conference-campagne.  

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 12 augustus 2014 - 20:20