Het team Fruitteelt van DLV Plant en kring Midden-Nederland van de Nederlandse Fruittelers Organisatie houden donderdag 27 juni Dé Appeldag 2013 in Ingen.

Het tweejaarlijkse evenement Dé Appeldag wordt voor de vierde keer gehouden en is inmiddels een begrip bij appeltelend Nederland. Appeltelers doen op een praktische en bedrijfsgerichte manier kennis, informatie en onderlinge contacten op. Na een succesvolle en druk bezochte Appeldag in 2011, zijn er weer vele actuele zaken in de appelteelt te melden. U krijgt volop de gelegenheid om daar kennis van te nemen en demonstraties bij te wonen.

U kunt deelnemen aan rondleidingen en praktijkdemo’s op de gastbedrijven van Gebr. Van Blijderveen en familie Peters. Er zijn teeltdemo’s te zien zoals vruchtdunning bij Elstar, onkruidbestrijding anno 2013, actualiteiten betreffende meeldauw en bestuiving appel. Daarnaast zullen verschillende onderwerpen omtrent bijen en natuurlijke vijanden aan de orde komen.

Ook kunt u demonstraties bijwonen van de nieuwste ontwikkelingen in de mechanisatie en bedrijfsuitrusting zoals de nieuwste driftarme spuittechnieken, een onbemande trekker, de Pluk-O-Trak oogstmachine, de Fruitbuggy en de toepassing van GPS in de fruitteelt.

Tevens kunt u de infomarkt bezoeken, momenteel hebben zich hier al ruim zeventig bedrijven voor aangemeld.

Meer informatie over opzet en deelname is verkrijgbaar bij het secretariaat van team Fruitteelt, telefoon: +31(0)411- 652525. Bedrijven die interesse hebben in een stand op de infomarkt kunnen zich daar aanmelden.

Dé Appeldag 2013 vindt plaats bij de Gebr. Van Blijderveen en Fa. Ivy Peters aan De Brei 9 in Ingen. Het begint om 10.30 uur en sluit om 20.00 uur. Entree is gratis.

Dit bericht is geplaatst op Monday 8 April 2013 - 13:30