De EU heeft het voorstel goedgekeurd voor de 3-jarige promotie van de Conference gericht op consumenten in Duitsland, Nederland en België.

Daarmee realiseert de NFO een verdubbeling van het campagnebudget door de EU.

 

Nederland (Productschap Tuinbouw), België en de EU financieren deze nieuwe campagne gezamenlijk. Het gaat in totaal om een campagnebudget van bijna 2 miljoen euro, waarvan de EU de helft financiert. Nederland (Productschap Tuinbouw) en België financieren de andere helft. De promotie heeft tot doel de consumptie van Conference te verhogen. De Productgroep Peer is nauw betrokken bij de uitwerking ervan. Eind 2012 zijn de eerste reclame-uitingen te zien. Dit sluit prima aan op de business to businesscampagne in Duitsland die dan net wordt afgerond.

 

De samenwerking van de NFO met de Vereniging Belgische Tuinbouwveilingen en het Belgische promotiebureau VLAM begon in 2011. Een vorige aanvraag van het drietal bij de EU werd in 2011 afgewezen doordat de campagne in het voorstel zich niet alleen op consumenten, maar ook op de retail richtte. Daarom werd het afgelopen jaar ingevuld met een Nederlandse business to businesscampagne voor de Duitse retail. De nieuwe campagne concentreert zich enkel op consumenten en kan daarom op steun rekenen van de EU.

 

Dit bericht is geplaatst op woensdag 4 juli 2012 - 04:30