De besturen van de Productgroepen Peer en Appel willen het komend jaar doorgaan met het vergroten van onderscheid tussen kwaliteiten, meer marktgerichte initiatieven stimuleren en met ketenpartners de campagnes voor de oogst van 2015 veilig stellen. De besturen gaan eind van dit jaar op diverse bijeenkomsten over hun ideeën met de leden in gesprek. In de ALV van de productgroepen, in januari 2014, besluiten de leden definitief over de inhoud en financiering van de plannen.

Voor de nieuwe plannen keken de productgroepen ook naar de acties van dit jaar zoals de NFO-kwaliteitsmonitor in het winkelschap, de Proefketen Elstar en Conference, het verkrijgen van wettelijke markttoegang tot landen die nu hun grenzen gesloten houden (China, India, Brazilië en de VS), en de aansturing van campagnes voor Elstar en Conference. Het doel van de productgroepen is de marktpositie van peren- en appeltelers van vrije rassen te versterken. 

Dit bericht is geplaatst op vrijdag 8 november 2013 - 08:54